tisdag 4 augusti 2015

Dagens Didrik 4/8

Typiskt att sommaren kommer när vi har slut på semestern. Nu har vi jobbat och Didrik gått på föris i två dagar. Trots att det är rätt lugnt på jobbet så har dagarna gått väldigt snabbt.

På Didriks föris är det sammanslagning mellan avdelningarna. Det är inte så många barn eller fröknar från hans avdelning där, men det verkar gå jättebra ändå. Lämningen igår för Marcus gick som en dans, det var lite sämre idag när jag lämnade. Han ville att jag skulle följa med in och sen inte riktigt gå. Men det gick tusen gånger bättre än innan sommaren och han var jätteglad när han vinkade.

Igår funkade det inte alls att vara utan blöja. Han hade kissat på sig en gång på morgonen, sen bajsat på sig när de skulle gå ut. Så då hade de satt på honom en blöja. När jag kom och hämtade honom hade han också precis kissat på sig, men då hade han iallafall varit på väg till toaletten, men inte riktigt hunnit. Idag hade det gått mycket bättre. Han hade inte haft blöja och det hade bara hunnit en liten liten olycka, då också när han inte hann till toaletten. Idag hade de frågat honom om han var kissnödig och då hade han gått på toaletten. Vi får se hur det fortlöper. Hemma fungerar det fortfarande jättebra, även på nätterna.

I söndags gjorde Didrik och Marcus ren poolen och fyllde den med nytt vatten. Idag var det jättefint väder när vi kom hem så hela familjen badade. Jag tyckte dock att det var lite kallt så jag nöjde mig med att bada benen.

Innan middagen var klar gick jag och Didrik och plockade blåbär i skogen strax utanför området. Didrik åt mest och jag plockade. Marcus rörde ihop dem med hallon som jag plockade på tomten härom dagen och så åt vi det tillsammans med nygräddade pannkakor på altanen. Gud så gott det var. Jag måste försöka att plocka mer, så kan vi göra mer sylt och ha på filen på morgonen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar