tisdag 18 augusti 2015

Barnmorskebesök 3

Igår var jag hos barnmorskan igen. Den här gången var Marcus med. Allt såg jättebra ut. 

Vecka 30+1
Vikt: 65,5 kg
Blodsocker: 5,8
Blodtryck: 105/60
SF-mått: 29
Bebisens hjärtljud: 136

Allt var som sagt bra. Dock förfäras jag över vikten. +1,5 kg på en vecka. Mörker att jag börjar samla på mig vätska, fötterna har redan svullnat. Blä och usch!!! Undrar om jag får på mig ett enda par av mina byxor. Det mest frustrerande av allt är att jag inte verkar kunna påverka viktuppgången. Visst jag kanske inte äter supeenyttigt och kanske inte rör på mig hela tiden, men jag tycker inte att jag borde gå upp 1 kg i veckan. Om det fortsätter i den här takten så kommer det sluta på minst 25 kg den hör gången. Jag äcklas bara av tanken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar