söndag 30 augusti 2015

Dagens Didrik 30/8

Och så var den här helgen slut. Det har varit riktigt härligt väder hela helgen.

 

Igår var vi hemma och fixade och städade eftersom Marcus kollega och hans sambo kom på middag på kvällen. Marcus gick som vanligt all-in med maten och bjöd på hemmagjorda hamburgare med egetbakat bröd och milkshake till efterrätt. Gud så gott det var. På kvällen var det cruising på stan och eftersom Didrik älskar allt med däck och motorer var vi ju tvungna att ta med honom på denna tillställning. Han var rätt trött, men älskade det. 

 

Idag har vi varit på dop. Lilla Ellioth döptes i Strömsbro kyrka och sen var det dopfika med massa gott. Didrik var jätteduktig i kyrkan och efteråt också. På förmiddagen hann jag även med att gå på den stora loppisen som är på stan varje söndag. Den här gången gjorde jag riktigt många fynd; ett par oanvända skridskor, fyra böcker och två pussel för 105:-. Några av böckerna och pusslen fick Didrik när jag kom hem, han blev jätteglad. Han är inne i en pusselperiod nu. Tror att de lägger rätt mycket på föris. Dock är han inte så jätteduktig på det så vi behöver öva. Funderar även på att köpa hem lite pyssel till honom. Vi har ju inget sånt alls hemma, mest för att jag inte tycker att det är så roligt. Men idag tittade vi på Barnkanalen och där pysslade dem och jag frågade om han tycker att det är roligt att pyssla och han svarade ja, så jag får nog införskaffa lite sådant inför föräldraledigheten.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar