lördag 27 september 2014

Dagens Didrik 27/9

Marcus är sjuk, IGEN. Jag blir galen snart. Hur är det möjligt att en vuxen människa blir sjuk tre gånger på fem veckor. Det är ju inte normalt.

Jag har haft mycket på jobbet hela den här månaden och hade verkligen sett fram emot en lugn helg med åtminstone en sovmorgon, men så blev det ju inte alls. Till råga på allt så somnade inte Didrik om när han vaknade 5:50, vilket han alltid brukar göra nu. Jag råkade somna igår när jag nattade honom så jag hade jättesvårt att sonma igår kväll vilket ledde till att jag var helt förstörd när lilla D vaknade imorse. 

Dagen fick ingen bra start alls, men dagen styrde verkligen upp sig till set bättre. Kl 9:30 var jag och Didrik på familjegympa. Det var andra gången vi var där. Det var massa barn där. Didrik älskade det. Och den här gången gick set mycket bättre med alla rörelser, trots att det var ett annat program. Didrik har fått ett eget medlemskort. Det kostar bara 50:- per termin, det är ju helt galet billigt. 

Efter gympan gick vi på stan en snabbis. Min favoritbarnklädesaffär firade 5 år och hade 20 % på allt. Kunde så klart inte låta bli att shoppa. Det blev ett par fingervantar och ett par byxor från Villervalla, båda i turkost så klart 😊 

På eftermiddagen var jag och Didrik på utflykt i det fantastiska höstvädret. Vi var i en lekpark som vi aldrig har varit i förut och sen mötte vi upp Didriks kompis Isabell och hennes mamma för en snabb promenad.

Didrik har börjat säga till när han vill gå och lägga sig. Är vi på övervåningen så går han och lägger sig i sin säng, är vi nere så går han in i köket och ställer sig nedanför skåpet där vällingen funns, sötnos.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar