tisdag 2 september 2014

Dagens Didrik 1/9

Ännu en dag på förskolan för Didrik och på jobbet för mig och Marcus. Jag hämtade Didrik vid 15:15. Det hade gått jättebra bortsett från att han hade varit lite arg när han skulle sova. Fick vet av en bekant som skolar in sin som nu att han och Didrik hade skolkat från sångstunden och gått ut i hallen och rivit ned alla skor från hyllorna istället. Mitt lilla bustroll.

När jag och Didrik kom hem åkte vi och hämtade ut hans trehjuling som hade kommit med posten, tyvärr fick han vänta med att provåka tills Marcus kom hem och byggde ihop den. Didrik älskade den och den är mycket stadigare än den som har gått sönder. På bilderna har han sin gamla. Jag lyckades inte knäppa något kort när han körde omkring med den nya inomhus.

På kvällen kom mamma hit och var med Didrik ett tag medans jag och Marcus satte halvmånemattor i källartrappen. Något som vi borde ha gjort för länge sen, men som har blivit liggande. 

Jag och mamma tog en promenad när Didrik skulle sova. Han somnade efter 5 minuter. Tänk att det är så enkelt och går så fort i vagnen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar