måndag 15 september 2014

Dagens Didrik 15/9

Kl 6 imorse vaknade jag av att Didrik ropade mamma. Jag kröp ner i hans säng och vi somnade om till 6:30. Det är så mysigt att krypa ner hos honom på morgonen. 

Idag fick jag både hämta och lämna på föris. För första gången så sprang inte Didrik in på föris. Han var nästan lite blyg och ville att jag skulle följa med in. Men när han fick se Oskar, en pojke på hans avdelning så släppte allt. Didrik pratar ofta om Oskar hemma, så sött. När jag hämtade honom så pratade han också om Oskar.

När vi kom hem tog vi bilen och åkte till Ica Maxi. Vi snabbhandlade och hämtade ut veckans matkasse. Den här veckan provar vi Familjekassen från Ica. De hade ett prova-på-erbjudande så vi betalar bara 199:- för fem middagar för fyra personer.

Marcus är fortfarande sjuk så jag roddar runt här hemma. All kredd till alla ensamstående heltidsarbetande föräldrar. Herregud, hur får ni vardagen gå runt?!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar