lördag 30 december 2017

Annandag jul 2017

Äntligen något som blev som planerat denna jul, julfirande med min släkt. Det här året var vi hos min ena kusin i Råda. I år blev vi 16 personer.

Vi sågs redan vid lunch. Vilket var rätt skönt med tanke på barnen. Dock var de mer vilda än tama och Love var på riktigt dåligt humör, åtminstone på slutet. 

Vi åt massa god mat, umgicks och hade jättetrevligt, som vanligt när vi ses. Efter maten fick Didrik och Love följa med min kusins man ner i källaren och kolla på allt intressant som finns där, bland annat en Motorcykel och något som ska bli en bil. De älskar att vara där nere och Krister är så snäll som tar sig tid.



Efter någon timme fick Didrik ställa ut gröt till tomten. Och en liten stund senare kom han. Vi trodde att min andra kusin skulle vara tomte, men han hade anlitat någon annan. Jag vet fortfarande inte vem det var och nästan ingen annan på tillställningen heller. Alltid lika roligt när de vuxna blir lite konfunderade. Love var inte lika reserverad mot tomten den här gången, men ville inte sitta i hans knä. Didrik kunde sträcka sig till att stå bredvid honom på ett kort.









Barnen fick som vanligt massa fina paket. Flexi Traxx från Bilar 3, Love fick en Play Doh mikrovågsugn som han hade pekat ut i leksakskatalogen och Didrik fick ett teleskop som han hade önskat sig. Glada och nöjda barn.









Efter tomten hade gått frågade min kusin Didrik om han ville hjälpa till att ta in hästarna. Didrik blev SÅ glad och lite mallig. De var borta ett bra tag. När jag gick ut till dem så var de precis klara. Didrik hade tagit in den svarta hästen helt själv. Så sjukt imponerad över hur orädd han är. Tvärt emot mamma sin när det gäller hästar. Jag vågar knappt klappa dem på mulen. 









Love fick åka hem med mormor och morfar. Han var så sur och arg på slutet så han fick åka hem lite tidigare. När vi kom hem var han betydligt nöjdare och jag lyckades få till den här bilden. Två nöjda killar efter att vi hade kommit hem till mormor och morfar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar