fredag 29 december 2017

Julafton 2017

Jaha, den här julaftonen blev verkligen inte alls som planerat. Tanken var att min pappa skulle vara tomte, men han vaknade upp med magsjuka. Vi fick snabbt tänka om.
Love vaknade vid 6:30, det var Marcus morgon. Mig och Didrik väckte de kl 8:20. Då var det dags att kolla i våra julstrumpor. Love fick en buss som han hade kollat ur på leksaksaffären. Didrik fick Mario Kart till Nintendo Switch, Marcus fick en Chrome Cast och jag fick superfina smycken från Caroline Svedbom. 




Det fanns också ett stort paket till hela familjen, Nintendo Switch. Didrik blev helt överlycklig! Han började spela direkt. Barnen fick också varsin blå-vitrandig tröja från PoP. Jag har köpt en matchande till mig. 

Jag hade skrivit ett brev till barnen från tomten där det stod att han hade varit här inatt och lämnat några paket, men att de inte fick röra dem förrän han kom på förmiddagen. Marcus åkte hem till mina föräldrar och hämtade tomtekläder och min mamma. Vi sa till barnen att Marcus skulle köpa lite läsk till morfar nu när han var sjuk, och det tyckte inte Didrik var konstigt alls. 

Barnen ställde ut gröt till tomten på trappen.



Tomten kom vid 10-tiden. Barnen såg honom komma från skogen på baksidan. De blev helt galna.





Love var lite reserverad, men Didrik bubblade på som vanligt. Barnen fick massa fina julklappar, men inte alls i överflöd. Vi hade bestämt oss för att satsa på lite större saker. Av oss fick Didrik skridskor, PlayMobil polisstation och PlayMobil polisbil och Love fick en Snowracer och en bil och valp från Paw Patrol. De fick två spel till Nintendo Switch tillsammans av oss.  mormor och morfar fick de lite lego och gymnastikavgiften och simskoleavgiften och av farmor och farfar fick Didrik Lego polisstation och böcker och  Love fick Jungelpatrollern från Paw Patrol och en bok. Av sina tremänningar fick de ett parkeringsgarage till träjärnvägen och vägplattor till Lego. 






Barnen blev så sjukt glada för allt. De tjöt av förtjusning när de öppnade de flesta paketen. 

Jag fick en ullunderställströja, en mysig filt och en FoamRoller av Marcus och Marcus fick en Muurikka med tillbehör och kalsonger av mig. Tillsammans fick vi en vecka i Sälen med allt betalt (boende, skidskola och skidhyra för barnen), pengar (som kommer att gå till sommarens resa) och en elvisp med bunke. Jag fick också ett presentkort på Gävle City och Marcus ett TV-spel.

När alla paket var utdelade så promenerade mamma hem. Love somnade och jag, Marcus och Didrik åt jullunch. 



Resten av dagen myste vi runt hemma. Barnen lekte med alla sina julklappar och så spelade vi TV-spel.



Love visade inga fler symptom på magsjuka och samma sak för min pappa.

Julafton blev ju inte alls som planerat, men ganska bra ändå. Det var nog mest jag som var besviken. Barnen tyckte nog att det var toppen. Tomten kom tidigt och de hade massa tid att leka med alla julklappar.

Jag tog några julbilder i veckan på barnen. Tur var det för det blev inte många bilder tagna på julafton. Och vi orkade inte ens byta om till finkläder.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar