onsdag 20 december 2017

Dagens Love 12/12

Nu är två dagars VAB över. Precis som jag misstänkte var det inte magsjuka, utan bara Loves vanliga krångliga mage. Men bättre att ta det säkra före det osäkra och hålla båda barnen hemma.

Vi har haft två mysiga dagar. Jag har jobbat båda förmiddagarna. När jag har kommit hem så har det varit dags för Love att sova. Sen har vi gått ut. Äntligen har snön kommit till Gävle. Det började igår och inatt kom det jättemycket. Så här såg det ut när jag gick till jobbet imorse.



Barnen blev så klart överlyckliga när snön äntligen kom. Igår var det inte tillräckligt mycket för att åka, men idag hade Didrik varit i pulkabacken med en kompis. Igår var vi bara i lekparken. 






Idag när jag kom hem kom Didrik kompis från föris och ringde på och frågade om Didrik vill följa med hem till honom. Jag skrev ner mitt mobilnummer och tiden Didrik skulle vara hemma på en lapp och skickade med honom. 1,5 timme senare kom han hem. De här två killarna leker jättemycket med varandra nu. Varje dag är se endera här eller hemma hos den andra pojken. Tyvärr är den hör pojken bara hos sin pappa på halvtid, så varannan vecka blir det rätt intensivt, men det är ju jätteroligt för Didrik att han har någon att leka med i området. 

Det kändes väldigt stort idag när han gick hemifrån till en kompis. Min Didrik börjar verkligen bli stor!

Didriks playdate sammanföll med att Love sov, så jag hann jobba ikapp rätt mycket här hemma. Dagtid har Love inga problem att sova, och det är heller inga problem att få honom att somna. På kvällarna däremot är det kaos. Vissa kvällar kan det ta två timmar att lägga honom. Han röjer runt som bara den. Sen är han vaken vissa nätter också. Det mesta är kaos just nu känns det som. Vi ligger efter med allt här hemma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar