lördag 2 december 2017

5-års kontroll

Förra veckan, 2 dagar innan sin 5-års dag så var Didrik på 5-års kontroll på BVC. Första pratade sköterskan med honom om allt möjligt, bland annat vad han tyckte om att göra, om hur det var på föris och om han ville börja skolan. Sen var det dags för längd och vikt. Han är 110,5 cm låg och väger 19,6 kg. Kollade tyvärr inte så noga på kurvorna, men har för mig att han var något under på längden och ganska mitt på när det gäller vikten. Vet dock inte hur väl de där kurvorna stämmer. Jag upplever honom alltid som väldigt kort.

Efter länge och vikt var det dags för spruta. Det märktes att Didrik var rädd, men var ändå jätteduktig! Den grät lite när det stack till, men det gick över väldigt snabbt. 

Jag hade lovat honom ett besök på leksaksaffären om han var duktig på BVC och det stod jag så klart fast vid. Didrik valde en PlayMobil bil med släp och båt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar