onsdag 27 december 2017

Bröderna Halldin 21/12

Äntligen börjar det gå mot lite lugnare tider på jobbet. Idag har barnen gått sista dagen på förskolan och jag jobbat sista dagen innan jullovet.

Det går verkligen jättebra på föris för båda två nu. Inga problem med lämningarna och de är jätteglada när vi hämtar dem. Nu när det är halt ute så promenerar jag till föris med dem i cykelvagnen när det är mina lämningar. Vi lämnar Love först och sen Didrik. Sen promenerar jag till bussen. Igår hade de julbord. Förskolan har startat ett Instagramkonto. Det är ju jättekul att följa deras vardag. Didrik sitter längst ner mot kameran på vänster sida.
Igår hade vi jullunch med jobbet. Det var verkligen supergott! Idag hade vi Julfika med min avdelning och tomten kom. Vi har som tradition att ha ett litet julklappsbyte. Alla köper en julklapp för max 50:- på en förutbestämd bokstav. I år var det K. Sen kommer jultomten och delar ut ett paket till alla. Det är en rolig och mysig tradition. Jag fick en jättefin kopp. En bra julklapp som får bo på jobbet. Av arbetsgivare fick vi 300:- på Presentkortstorget. Där kan man välja presentkort hos massa olika företag. Det är en jättebra julklapp.


Efter jobbet mötte jag upp mamma och pappa. De bjöd mig på middag på Java och sen på bio, Solsidan. Filen var jätterolig. Vi hade en mysig kväll tillsammans. Marcus och barnen kom och hämtade mig. Love somnade i bilen. Det är absolut enklaste och snabbaste sättet att lägga honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar