onsdag 27 december 2017

Bröderna Halldin 23/12

Igår var planen att göra en utflykt med barnen och deras mormor och morfar. Men jag vaknade och var sjuk. Vet inte riktigt vad det var. Mådde illa, hade ont i magen, frös, ont i kroppen och var helt matt. Orkade knappt stå upp. Mamma och pappa kom och hämtade barnen, så de fick en toppendag i Hemlingby med massa bus och jullunch på restaurangen.

Jag låg och sov hela dagen. Marcus kom hem vid 15 och mådde inte heller bra. Han hade ont i magen och lite feber. 

Barnen kom hem vid 18. Vi hade en lugn kväll framför TV:n tillsammans. De somnade snällt vid 20-tiden. Både jag och Marcus var dåliga i magen, men ingen kräktes. 

Idag vaknade vi båda upp och mådde mycket bättre. Jag tog med mig barnen ut på förmiddagen tillsammans med deras mormor. Vi promenerade runt i skogen här utanför. Det blir garanterat en grön jul i Gävle. 







På eftermiddagen pysslade vi och myste inomhus. 

Love har börjat intressera sig mycket för att gå på pottan och vara utan blöja. Idag kissade han på toaletten för första gången. 



Ikväll gick också läggningen ganska smidigt. Efter att barnen hade somnat slog jag och Marcus in de sista julklapparna och fixade iordning här hemma, 





När vi precis var klara, vid 23-tiden, hörde vi hur Love började tokgråta. Vi sprang upp och insåg att han hade kräkts ner hela sig själv, sängen och en del av väggen. 

Och så var årets jul inställd. Jag blev så himla besviken så jag storgrät. Är så himla less på att barnen är sjuka HELA tiden. Den här hösten har verkligen varit hemsk! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar