söndag 17 juli 2016

Stena Danica

I tisdags morse klev vi upp redan kl 5:45 för att hinna med båten till Danmark, som gick kl 8:00. Didrik var riktigt förväntansfull. Han hade stått på Richard och Lindas balkong och tittat när de stora fartygen la till vid terminalerna. Båten var fullbokad och det var väldigt mycket folk. Det fanns en lekplats där vi slog oss ner. Didrik och Elsa röjde som bara den tillsammans med massa andra barn. Jag och Love hängde lite vid spelautomaterna. Där var det inte så mycket folk så där kunde Love krypa omkring. Kl 9:30 var det teater med Nicke Nyfiken. Didrik älskar Nicke så det blev succé. Det bästa av allt var när han fick krama Nicke.

Båten kom till Danmark kl 11:15. Vi klev av och gick in i terminalen för att sen kliva på igen och åka tillbaka till Göteborg. Så här i efterhand hade det kanske varit trevligt att kliva av båten och se sig omkring i Fredrikshavn, men det får bli en annan gång. 

Didrik tittat på Nicke på vägen tillbaka också och så var jag och han i Taxfreen och han fick välja en present. Först ville han ha godis, men sen visade jag honom Legohyllan och då ändrade han sig snabbt och ville han en Legorallybil. Vi byggde ihop den tillsammans på vägen tillbaka till Göteborg. Jag älskar verkligen Lego och jag ville ge honom en present för att han hade varit så duktig. Det kanske inte är helt rätt att göra så, men efter allt strul som har varit med honom de senaste månaderna så blir jag så glad när allt bara flyter på så jag vill uppmuntra honom.

Vi kom tillbaka till Göteborg strax efter kl 15. Då åkte vi lite spårvagn, som Didrik älskar.  











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar