tisdag 26 juli 2016

Cold water

Ytterligare två dagar med fantastiskt sommarväder. Vi har haft upp emot 30 grader. Marcus och barnen var som sagt piggare i söndags så på kvällen bestämde vi oss för att åka till Granön. 

Båda barnen somnade i bilen, enligt plan. Dock vaknade Love när vi kom fram och röjde fram till kl 23:45.

Igår tog vi båten till Storjungfrun. Loves första båttur. Precis som Didrik i den åldern somnade han. Det var fantastiskt väder när vi kom dit. Tyvärr blev det ett snabbt väderomslag så vi hann bara vara där i drygt två timmar. Men vi hann sola och bada. Det var faktiskt ganska varmt i vattnet. 

Det klarnade upp och blev riktigt fint på eftermiddagen. Jag och Didrik gick till badviken innan middagen. Det är så roligt att göra saker ensam med honom. 

Båda barnen var rätt speedade och jobbiga på kvällen. Didrik somnade utan några problem strax innan kl 20. Live direkt blev övertrött och somnade inte förrän kl 22:00. 

Imorse blev det sovmorgon till 7:20 för Love och 7:45 för Didrik. 

Jag och Didrik var vid badviken på förmiddagen. Vi solade, lekte och Didrik badade. Det var 20 grader i vattnet och 27 i luften. 

Marcus är förkyld och hängig igen plus stt han har fått nackspärr eller nåt liknade så jag är rätt ensam med barnen igen. Jag är rätt slut och det påverkar tyvärr mitt tålamod. Ikväll blev jag och Didrik riktigt osams, och så klart har jag dåligt samvete nu. Men vi blev iallafall sams innan han somnade. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar