söndag 17 juli 2016

Liseberg 2016

Efter Ullared tog jag bilen och körde till Liseberg. Jag är så stolt över mig själv att jag vågade köra mitt inne i Göteborg, när jag inte hade en aning om vart jag skulle, men det gick alldeles utmärkt.

Jag mötte upp Marcus, Didrik, Love, Richard och Elsa inne på Liseberg kl 12. Didrik och Marcus hade köpt Lilla åkbandet och hade hunnit med att åka några karuseller. Didrik älskade Liseberg och det gör jag och Marcus också. Det är riktigt mysigt och barnvänligt, men har även något för vuxna. Didrik var riktigt modig och ville åka allt han fick. Vi hann inte riktigt med allt, men han åkte Rabalder, som är den minsta berg- och dalbanan, men ändå rätt läskig. Han åkte även Flumride och älskade det. Till den stod han och Marcus i kö i 30 minuter, men även det gick faktiskt ganska bra. Jag fick åka några karuseller med Didrik. Har barnet åkband så får en förälder följa med gratis i karusellerna för de minsta. Riktigt bra. Jag åkte Farfars bilar och Sagoslottet med honom. Det var perfekt Lisebergsväder bortsett från störtskuren som kom på eftermiddagen. Väderprognosen hade sagt regn hela dagen, så det avskräckte nog en del besökare. Det var rätt mycket folk, men inte fullproppat och köerna gick snabbt. Det enda som det var långa köer till var Flumeride, Rabalder och till Helix som Marcus åkte.

Marcus och barnen kom dit vid 11 och vi åkte hem strax efter 17. En riktigt rolig dag för oss alla. Tror till och med att Love uppskattade den. Han var på jättebra humör, trots att han fick sitta i vagnen nästan hela tiden.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar