tisdag 1 mars 2016

Dagens Didrik 29/2

Ännu en dag med strålande solsken! Tänk vad solens strålar kan göra för humöret och energin, åtminstone för mig. Didrik har varit trött idag. Han har fått hosta igen och har hostat rätt mycket inatt.

På förmiddagen promenerade vi till en pulkabacke i närheten och åkte pulka. Didrik blev lite pluppig efter ett tag för att jag inte ville dra honom uppför backen. Men det var iallafall kul så länge det varade.

Efter lunch försökte jag få honom att sova middag, eftersom han var så trött. Han la sig utan protester, men efter 20 minuter kom han ner igen och sa att han hade sovit jättelänge och var jättepigg. Pigg och glad var han så det kanske hjälpte att bara ligga ner i sängen och vila ett litet tag. Jag är ganska säker på att han inte somnade.

På eftermiddagen kom Asta, Märta och Marie hit. Vi åkte pulka i backen här vid oss och så åt vi mellis i en lekpark. Barnen lekte massor och jag och Marie hann prata ikapp. En perfekt playdate helt enkelt!

I förrgår ställde sig Didrik på vågen som vi har. Den visade 15,8 kg. Enligt den har han gått upp ett kg på några månader. Det känns jätteskönt! Jag tycker att det syns på honom och att det märks på matintaget. Han äter mycket bättre nu jämfört med för några månader sen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar