onsdag 16 mars 2016

Dagens Love 15/3

Vilken kaosnatt. Love är fortfarande hostig, speciellt på nätterna. Natten till idag vaknade han först till vid 00:05. Marcus försökte få honom att somna om, men lyckades inte. Så jag ammade honom, då somnade han om snabbt. Sen vaknade han igen kl 3:20 och var pigg. Jag la ner honom i hans säng kl 3:50. Jag somnade om snabbt, men jag hörde honom igen kl 4:20. Kl 5:00 vaknade Didrik och ville inte alls somna om. Vi fick honom att ligga kvar i hans säng till 5:50, då hade han kommit in till oss två gånger. Kl 6:15 vaknade Love. Vi är ju inte alls vana sånt här kaos. Dock sover inte Love hela nätterna längre, men han brukar bara vara vaken en gång per natt.

Love är precis som Didrik och har verkligen inte ett stort sömnbehov. Han sov 30 minuter innan babysimmet och 30 minuter efter. Sen sov han visserligen 3 timmar på eftermiddagen, och sen 30 minuter på kvällen.

Love tajmade in sin långa eftermiddagsvila efter att jag hade hämtat Didrik från föris. Vi åkte och parkerade bilen hos mormor och mötte upp henne. Sen promenerade vi till Boulognern och var där och lekte och fikade. Solen sken och värmde riktigt skönt.

Jag tycker att det har stannat upp lite i Loves utveckling. Han har inte lärt sig att sitta ännu, och det är ju nästa steg. Men det kommer ju det också. Något som däremot går jättebra är maten. Vi ökar mer och mer, men håller oss fortfarande till enbart en gång per dag. Gröt med fruktpuré är den stora favoriten just nu. Han älskar det och gråter när man inte matar honom tillräckligt snabbt. Han äter nu en halvportion på kvällen, och skulle nog äta mer om han fick. Kanske lite dumt när man vill ge gröt på morgonen, men vi har valt att ge honom matmålet på kvällen så att Marcus kan vara med.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar