fredag 11 mars 2016

Dagens Didrik 9/3

Vilken vecka det har varit. Marcus har jobbat tokmycket, så jag och barnen har varit ensamma rätt mycket.

Måndagen gick riktigt bra trots att vi inte hade så mycket planerat. Det toksnöade, men jag och Didrik var ute på baksidan ändå. Didrik åkte längdskidor. Han tyckte att det var jätteroligt.

Förislämningarna har funkat mycket bättre den här veckan.

Idag efter föris åkte vi till Bomhus centrum och hämtade ett paket. Vi passade på att äta glass inne på spelbutiken och sen lekte Didrik i vattenpölar. Polarn och pyrets skalkläder är verkligen sjukt bra. Trots att Didrik både satt och låg i vattenpölarna så var han helt torr under skalkläderna. Vi gick också in på Röda korset. Didrik hittade en åkbil som han ville ha. Den kostade bara 30 kr så jag köpte den till honom. Den ska han ha hemma hos mormor. Han hittade också ett litet flygplan han ville ha, men jag sa nej. När vi kommer fram till kassan och jag ska betala öppnar Didrik sadeln på bilen och där har han lagt ner flygplanet. Han tar upp det och säger Den här ska vi också ha. Jag blev så paff så vi köpte den också. Tur att allt är så billigt!

Efter Röda korset åkte vi vidare till tågstationen. Vi tittade på tåg och hämtade mormor. Didrik blev superglad när hon kom!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar