lördag 5 mars 2016

Dagens Didrik 3/3

Den här veckan har lämningarna på föris funkat nästan klockrent. Det är ju så skönt att lämna ett glatt barn. Idag innan vi skulle gå dit sa Didrik till och med Mamma, jag tycker att det är jätteroligt på föris. Och idag när jag hämtade honom så var han arg för att jag kom så tidigt. Tänk att det kan svänga så från vecka till vecka.

Efter föris så tog vi en promenad. Av en slump träffade vi Isabell, Samuel och Maria på Ica. Didrik sa glatt Vi ska till en lekpark, vill ni hänga med? Och så blev det. Så sött! Vi hittade en ny lekpark i ett område nära Ica. Den var så bra att vi ska ses där imorgon också.

Det är knapp så att jag vågar skriva det, men hittills i år har Didrik hållit sig väldigt frisk och även resten på hans föris också. Det sitter en tavla i hallen som visar vilka barn som är på plats, vilka som är lediga och vilka som är sjuka. Den här veckan är det inget barn som har varit sjukt. Det var en vecka i slutet av januari som det var många som var sjuka på Didriks avdelning, annars har det varit 1-3 barn. På andra förskolor hör jag att mer än hälften är sjuka och så har det varit nästan hela året. Det måste ju finnas nån förklaring till det. Det kan ju inte bara vara slumpen. Jag tror att det beror mycket på att de är ute mycket på Didriks föris. Vad det än beror på så är jag glad att det är så och det tycker jag visar än en gång att det är en väldigt bra förskola som Didrik går på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar