tisdag 1 mars 2016

Dagens Love 29/2

Nu har lillebus kommit på hur han vänder sig från rygg till mage. Idag har han gjort det två gånger. Och det senaste verkar vara att vara vaken en gång per natt, men bara äta och sen somna om. Så det tar ca 20 minuter. Och egentligen ska jag väl inte klaga, men det var ju så mycket skönare när han sov hela nätterna. Jaja, det här kommer väl gå upp och ner i något år till.

Ikväll fick Love en smakportion med majs- och potatispuré, lika stor som en större isbit. Han åt upp allt och sen åt han sju skedar fruktpuré. Jag hoppas att han blir lika matglad som sin storebror. Jag läste på baksidan på ersättningsförpackningen att bebisar i Loves ålder som bara äter ersättning ska äta 4-5 mål per dygn med 140-250 ml per mål. Det här dygnet har Love ätit tio gånger, visserligen har det nog varit lite extremt, men så här har det sett  ut
21:30 - flaska
04:15 - amning
08:00 - amning
10:00 - flaska
12:10 - amning
13:30 - flaska
16:00 - amning
18:00 - flaska
20:00 - amning
22:00 - flaska

Jaja, alla barn är väl olika. Får se vad vågen visar när vi kommer till BVC om två veckor och vad hon säger. Men jag tror inte att han är FÖR tjock. Han är nog lite åt gången. Undrar om det blir bättre när jag slutar att amma?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar