lördag 5 mars 2016

Bröderna Halldin 5/3

Didrik har verkligen inte varit på sitt bästa humör de två senaste dagarna. Så fort något går honom emot så blir han sur och gråter/skriker och ibland puttas han eller slåss. Han lyssnar inte alls på vad man säger och han är envis som bara den.

Igår när vi var hos Isabell var vi tvungna att gå hem för att han inte lyssnade på vad jag sa. Och när han och Marcus var och badade igår kväll var det lite likadant, fast inte riktigt lika illa. Jag tror att han sover för lite, och blir trött och grinig. Han sover nästan alltid 11 timmar per natt, och det är nog inte riktigt tillräckligt. Igår kväll somnade han i soffan, mitt under fredagsmyset, lilletrött.

Idag vaknade Love redan kl 5, och ville inte somna om. Didrik kom upp kl 6:20. Redan då var han på bus-/trotshumör. Efter lunch åkte vi ner på stan för att fixa lite saker. När vi gick på stan var han förvånansvärt duktig. Sen hade vi bestämt att vi skulle gå till Boulougnern och leka. Jag hade förklarat för honom att han inte skulle få åka den jättelånga rutschkanan. Trots det så blev han helt tokig när han inte fick åka. Han slängde sig i snön och skrek och slog efter mig. Efter det utbrottet så sa jag att om han skulle bete sig så så skulle vi åka hem. Jag började gå och till slut så kom han efter. Vi började prata om annat och sen var det glömt.

Ikväll är Marcus på fest hos en kompis. Jag och killarna har haft en mysig kväll. Vi har tittat på film. När det var dags att lägga Didrik så fick Love ligga bredvid honom i sängen medans jag läste bok för dem. Efter boken så gick jag och Love ut ur Didriks rum och sen somnade Didrik. Jag är så tacksam för att det är så enkelt att lägga Didrik. Det är verkligen aldrig något krångel.

Love somnande i min famn kl 21:30 efter att han slukat 165 ml ersättning. Läste på bloggen att när Didrik var fem månader så började vi med läggningsrutiner och han somnade själv i sin säng utan några problem. Det kanske är dags att testa det med Love. Det vore skönt om han kunde somna lite tidigare också. Men då skulle han antagligen inte sova hela natten och det är ju väldigt mycket värt. Allt har ju sin tid.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar