onsdag 2 juli 2014

Vecka 12+0

Enligt en egen uträkning så är bebisen beräknad till den 13/1 2015, men eftersom min mens var väldigt oregelbunden så kan det diffa på någon vecka. Men jag räknar på det datumet och i sådana fall så har det gått 12 veckor nu.

Jag har mått lite illa den här gången, inte så att jag har kräkts, men jag har ändå märkt av det. Sen ca två veckor tillbaka har det blivit mycket bättre. Jag har varit väldigt trött, dock inte sovtrött utan mer matt och orkeslös. Det i kombination med en rätt vild 1,5-åring har inte varit det enklaste att hantera. Jag kan helt ärligt säga att vissa kvällar har jag känt att jag inte orkar med honom och det är fn hemsk känsla. Men sen någon vecka tillbaka är jag mycket piggare också, men vissa dagar, som idag, är tuffare än andra. 

Men egentligen borde jag ju inte klaga alls, det kunde verkligen ha varit tusen gånger värre. 

Magen har redan börjats synas, den gjorde det väldigt snabbt den här gången. Inte så att det är helt självklart att jag är gravid, men vet man om det så syns det. Visserligen ser jag mest tjock ut. Längtar tills tjockismagen byts ut mot en gravidmage.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar