söndag 27 juli 2014

Kritter juniorsäng

Tanken på att köpa en ny säng till Didrik kom så klart när vi trodde att han skulle få ett syskon i januari. När det visade sig att det inte blir så så la vi ner de tankarna, men så läste jag på en blogg som jag följer att det är rätt smart att byta säng när båda är lediga, ifall det blir struliga nätter efter bytet, och det lät ju väldigt smart. 

Jag hade kollat ut vilken säng jag ville ha till Didriks rum, en Kritter från Ikea. Den är så söt. Ny, med madrass, kostar den från 1200:- och uppåt och just nu tyckte vi att det var för dyrt. Vi badar tyvärr inte i pengar den här sommaren.

Igår såg jag en annons på en Köp och sälj-sida på Facebook med precis en sån säng i fint skick. Jag fick både säng och madrass för 350:-. Sängen har några små skavmärken, men de har vi vänt in mot väggen. Madrassen såg nästan ny
ut. Jag känner mig väldigt nöjd med mitt köp :-)

Idag har Marcus byggt ihop den och inatt sover Didrik i den för första gången. Nattningen, som jag var mest orolig för, gick precis lika bra som vanligt. Didrik tittade först lite på Stadens hjältar, sen frågade jag om han ville gå och lägga sig och dricka välling. Då gick han direkt in till sängen och klättrade upp i den. Han drack upp vällingen och gav mig flaskan. Då sa jag god natt och gick ut. Sen hörde jag inte ett pip från hans rum. Jag tittade in en gång då låg han och pillade på sina händer, nästa gång sov han. 

Han brukar ju inte vara vaken på nätterna, hoppas att det går bra inatt också. Ska bli spännande att se hur det blir imorgon bitti. Vi har lagt en madrass nedanför sängen för säkerhets skull.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar