onsdag 23 juli 2014

Dagens Didrik 21/7

Imorse vaknade inte Didrik förrän 7:15. Han har strulat en del med frukosten ett tag nu. Gröt var länge sedan han slutade äta. Nu vill han bara ha yoghurt med puffar i. Smörgås går inte alls. Jag tycker att Didrik har blivit lite smal på sistone så jag har börjat ge honom välling på morgonen också. Kanske inte jättebra, men jag tycker att enbart yoghurt är alldeles för lite.

Idag har vi haft en riktig fixardag här hemma. Marcus har gjort klart fönstren och dörrarna och fixat lite med altanen. Jag och Didrik har varit ute och promenerat, storhandlat och lekt. 

Jag har länge tänkt att jag ska skriva ned en lista med alla ord som Didrik kan och i helgen fick jag äntligen tummen ur. Det är så synd att jag inte har gjort den tidigare, de flesta orden har han kunnat länge. Just nu härmar han det mesta vi säger och han lär sig nya ord hela tiden. Sen jag skrev listan så har han lärt sig säga och förstå orden majs och farfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar