måndag 7 juli 2014

Dagens Didrik 6/7

Jag har en väldigt tapper och duktig kille. Det har inte riktigt varit hans dag idag. 

Vi klev upp strax efter 7. Jag, Didrik, mamma och pappa åkte till Sthlm vid 8:30. På väg ut till bilen lyckas Didrik välta grannens stora skottkärra och få den i pannan. Det blir ett skrapsår och en stor bula. Han blir så klart ledsen, men är ändå tapper och blir glad snabbt igen.

På vägen till Sthlm hälsar vi på en av mammas kollegor, vid ett fantastiskt fint ställe vid Dalälven. Didrik är jätteglad och springer omkring. Han lyckas snubbla på en sten, ramlat och slår pannan i en rot, på precis samma ställe som en timme tidigare. Mitt stackars barn är helt blåslaget. 

Didrik är verkligen inte förtjust i att sitta still i bilen. Bilresan till Sthlm tar verkligen inte lång tid, men han hinner bli otålig och  arg, trots att mamma satt bak med honom och underhöll. 

Jag och Didrik hälsade på Lina och Stefan mitt på dagen. Didrik var i sitt esse. Var inte still många sekunder. Och vägrade äta lunch, trots att det bjöds på våfflor med glass. Han åt bara vatrenmelon. Vi var där i drygt 2,5 timme och hade jättetrevligt!

Trots att Didrik har varit i Sthlm hur många gånger som helst så har vi aldrig åkt tunnelbana eller buss, men idag åkte vi tunnelbana och Didrik älskade det så klart. Vi åkte från Alvik till Gamla Stan, där bytte vi linje och åkte vidare till Hornstull. Vi mötte upp Andreas och tog en promenad runt Vinterviken på 8 km. Didrik sov första kilometrarna, sen satt han snällt i vagnen. Han fick gå en liten bit i skogen. Vi hade en jättemysig eftermiddag i solskenet. 

Sen tog vi tunnelbanan från Liljeholmen till Slussen, där bytte vi linje och åkte vidare till Skogskyrkogården. Pappa hämtade oss med bil där och skjutsade oss till Didriks gammelgammelmoster och -morbror. Vi blev bjudna på middag och Didrik röjde omkring i deras stora trädgård. 

Vi åkte från Tyresö vid 19:30, sen lämnade vi mamma i Kungsängen innan vi styrde mot Gävle igen. Didrik somnade kl 21:15 och vi kom hem 22:45.

Det har varit en lång dag, men det har varit så roligt att träffa mina vänner och att de har fått träffa Didrik igen. Det blir alldeles för sällan. Och Didrik har varit så fantastiskt duktig idag. Min älskade stora pojke!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar