torsdag 23 september 2010

Waking up in Vegas

Vår första förmiddag i Las Vegas spenderade vi vid en av alla pooler som fanns på hotellet. Solen sken från klarblå himmel och värmen steg ju mer klockan blev. Vid 13-tiden promenerade vid söder ut på The Strip, för att titta på hotellet som ser ut som en pyramid, Luxor. Det är riktigt häftigt innuti. Vi åt en lätt lunch där, en nachotallrik.






Vi tog Monorailen från ena ändstationen, MGM Grand, till andra ändstationen Saharah. Därifrån promenerade vi till hotellet Stratosphere. På deras tak finns tre åkatraktioner. Marcus älskar sånt, så han släpade med mig 112 våningar upp i luften. Där åkte han Big Shot, som uppskutet, fast hur högt upp i luften som helst. Jag som har lite höjdskräck stod 112 våningar upp och höll mig krampaktigt i ledtången i trappan som ledde upp till början av Big Shot. Allt detta var utomhus, vilket gjorde det ännu obehagligare...












Efter den nära döden upplevelsen så promenerade vi in mot centrum av Stripen. Självklart var jag in på Fashion Show Mall, ett enormt köpcentrum. Jag spenderade över en timme på Forever 21, och då hann jag inte ens med hälften av affären. Några inköp blev det iallafall; en fin klänning, en vardagsklänning och en kofta, för mindre än 400:- Varför finns inte Forever 21 i Sverige?!?! Jag köpte en tröja på Abercrombie & Fitch också, rosa så klart :-) Varför finns inte Abercrombie och Fitch i Sverige?!?!?!? Mycket dåligt! Det blev även ett armband från Thomas Sabo, som jag ska ha på mig på vårt bröllop :-) Måste jag berätta att Marcus och pappa var rätt osugna på att följa med mig i fler affärer!? Så jag fick nöja mig med dessa inköp :-( Men det kommer ju fler shoppingtillfällen :-)













Vi åt middag på en jättemysig italiensk restaurang inne på The Ventetian, supergott att äta något annat än amerikanskt! Efter middagen var vi alla rätt slut, så slut att vi tog monorailen hem och kröp ner i sängen. Trots det blev det rätt sent innan vi somnade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar