fredag 17 september 2010

LAX

Vi är framme! Efter en 8½ timmes flygresa till New York och sedan en 6 timmars flygresa till Los Angeles var vi äntligen framme. Flyugresorna gick väldigt smidigt och smärtfritt. Dock är ju alla säkerhetskontroller lite dryga. Innan vi fick kliva på planet på Arlanda så fick vi visa passet 4 gånger, våra väskor skannades 2 gånger och min söktes även igenom manuellt. Tur att man inte hade med sig något olagligt... När vi kom till N.Y. så var det den vanligt utfrågningen om varför man var i USA o.s.v. Men mannen i luckan var väldigt trevligt. När vi hade hämtat ut vårt bagage i N.Y. så kommer det en liten söt knarkhund och nosar på mig, men även den kontrollen gick bra. Det var en så söt liten gammal Beagel :-)

Flygresan var relativt bekväm, mycket tackvare min nya rosa nackkudde från IKEA.

Landningen på Newark var nog en av de sämsta jag har varit med om, men vi överlevde

Snacket på flygplanet var inte det allra nyttigaste och på Newark drack jag en fantastisk smoothie från Ben & Jerrys.

På LAX så gick allt väldigt smidigt. Vi tog bussen till AVIS där vi hämtade ut vår hyrbil, en Caddilac. Hur fin som helst, och lyxig :-) Sen körde Marcus till Marina Del Rey, där vi bor på Marina International Hotel. Det ligger inte alls långt från båthamnen. Dock var det mörkt när vi kom, så vi har inte sett så mycket av omgivningarna. Det blev en sen middag på Subway.

Vårt hotellrum, ett vanligt amerikanskt hotellrum, med två jättesängar, som verkar underbart sköna.

Nu är klockan 22:05 här och eftersom det nu är 24 timmar sedan vi åkte hemifrån, så har vi nu krupit ner i våra sängar. Vi har inte riktigt bestämt vad vi ska göra imorgon, men det ser iallafall ut att bli fint väder. Vem vet det kanske blir stranden och ett dopp i Pacific Ocean. Tyvärr är det inte så varmt som jag hade hoppats på, men ett dopp ska man väl orka med.