lördag 25 september 2010

Amazing

Grand Canyon,vilken upplevelse! Alla ni som inte har varit där, åk dit! I onsdags checkade vi ut från hotellet i Las Vegas och ställde GPS:en på Hoover Dam. Jag körde, vår hyrbil är rena drömmen att köra. Dock är jag inte riktigt van att köra så stora bilar. Jag är ju van lill-Audin...

Vid Hoover Dam gjorde vi bara ett snabbt stopp, för att sedan ställa GPS:en på Grand Canyon. Det tog ca. 6 timmar att köra dit från Las Vegas. Väl inne i parken så tog vi en av gratisbussarna och åkte ut till en av utsiktsplatserna. Oturligt nog hade vi lyckats tajma in den ena molniga dagen på hela veckan. Men det var rätt häftigt när det var moln på himmeln...
Grand Canyon går inte att jämföras med något som jag tidigare har sett. Det var helt otroligt vackert, och då är ändå inte jag någon som är en naturmänniska... Trodde inte att jag skulle tycka att det var som häftigt som jag gjorde!
Efter att ha fotat en hel del så tog vi bilen och skulle åka till ett annat ställe. Då började det spöregna, åska och blixtra... Vi tänkte precis åka till vårt hotell, när jag fick se att det började klarna upp. Som tur var bestämde vi oss för att stanna, för vi fick sen en helt fantastisk solnedgång.
Vi hade bokat ett hotellrum i den lilla staden Williams, ca en timme från nationalparken. Till middag blev det pizza från Pizza Hut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar