torsdag 30 september 2010

Rock'n'roll

Igår var vi riktigt turistiga i San Francisco. Dagen inleddes som vanligt med frukost från Starbucks, den här gången med utsikt över Golden Gate.

Sedan hyrde vi cyklar och cyklade längs med stranden mot Golden Gate. Vi hyrde i 2 timmar, det räckte gott i väl i värmen. Jag och Marcus hade en tandem, hur kul som helst! Efter cyklelturen var det dags att ta färjan ut till Alcatraz. Jag har varit där förut, men det var lika kul och spännande för det! Solen sken från klarblå himmel hela dagen, så många fina bilder blev det!

När vi kom tillbaka till fastlandet så promenerade vi tillbaka till hotellet på Lombard Street och hämtade bilen. Vi åkte nerför den brantaste backen och den kurvigaste backen i världen, riktigt häftigt. Det är tur att man inte bor på någon av de gatorna. Sedan åkte vi upp till Alamo Park och fotade de fina husen som kallas Painted Ladies.

Nu är det dags att åka och träffa min kusin som också är i stan på semester. Bilder kommer senare.