söndag 19 september 2010

Good morning America

Dag 2 har nu passerat, och vilken dag! Vi började morgonen precis som i förrgår med att äta frukost på Starbucks och sedan ta en morgonpromenad i Marina Del Rey. Sen tog vi bilen till Beverly Hills och åkte runt och tittade på en hel del fina enorma hus! Tänk att bo där! Vi parkerade bilen och tog en liten promenad i Beverly Hill, bara för att insupa atmosfären :-)




Efter Beverly Hills bar det av till Hollywood. Vi åt lunch på Hard Rock Café, och sedan tittade vi på Walk of Fame och var utanför Teatern där Oscarsgalan hålls varje år. Solen sken från klarblå himmel och det var alldeles lagom varmt. Efter att ha tittat i lite affärer så åkte vi upp i Hollywood Hills, för att få en fin utsikt över både Los Angeles och Hollywodd-skylten. Jag är mäkta imponerad över mig själv när det visade sig att jag kom ihåg den perfekt utsiktsplatsen som jag var på för två år sedan med Sofi och Katrin :-)








Efter dessa händelserika timmar var vi ganska trötta, och ingen var speciellt hunrig, så vi åkte bara förbi världens bästa matvarukedja Ralphs. Bara den är väl värd ett besök. Det är den absolut finaste mataffären jag vet! Tänk att få handla i en sån varje dag. Släng er i vägen ICA, Coop och Hemköp!!! Vi köpte lite sallad, lite kyckling och lite fruktsallad och tog med till hotellet. Precis när vi skulle kliva in i hissen så blev det strömlöst och var så i ca 3 timmar. Tur att vi inte hade hunnit kliva in i hissen. Jag som har lite klaustrofobi...
Nu är det tidig morgon här och vi gör oss redo för att åka till Las Vegas. Men först väntar två stopp, ett på Ralphs och ett på en outlet i Primm ;-) Nu ska det minsamm shoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar