lördag 25 augusti 2018

USA 2018 - outletshopping

Trots att dollarkursen stod väldigt högt, precis över 9 kronor, så gjorde jag väldigt många fynd.

Vi var på två outlets. Först i Aurora på Chicago Premium Outlets. Den var sjukt stor, en av USA:s största. Tyvärr kom vi dit rätt sent på eftermiddag så jag hann inte med alla affärer, och det var sjukt mycket folk där. Men det blev en hel del fynd ändå. T.ex. så hade Michael Kors 70 % på alla väskor, där blev det både en väska, en plånbok och ett mobilskal, totalt kostade det mindre än vad bara väskan skulle ha kostat i Sverige. Vi köpte även en ny stor resväska på Samsonite. Sen blev det kläder till både mig och barnen på Abercromie and Fitch, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren och Marcus köpte ett par solglasögon på Oakley


Sen hann vi med en till outlet som hette Pleasant Praire Premium Outlets. Den var inte alls lika stor, men det fanns ändå tillräckligt. Där hade de roliga kundvagnar till barnen. Självklart ville våra barn åka. Här gjorde jag nog det största fyndet, ett par UGGs stövlar för 437:-, som i Sverige skulle ha kostat minst 3500:-. Sen köpte vi lite leksaker till barnen, kalsonger och en tröja på Calvin Klein, shorts på Nike till barnen, en sminkväska på Michael Kors och säkert massa annat. Marcus hittade en GoreTex skaljacka på North Face för 1000:- och jag och Didrik köpte varsitt par skidvantar för 100:- och 200:-


Vi shoppade massor på andra affärer också. Jag köpte ett par Michael Kors ballerina skor på Macy´s för 500:-, 1/3 av vad de kostar här i Sverige. Jag hittade ett par flipflops från Nike för 100:-, trosor och hudkräm på Victorias secret. Kläder till barnen på GAP, som var nedsatta massor. Vi köpte mycket Hot Wheels bilar till barnen, de kostade 10:- här mot 30:- i Sverige. Barnen hittade lite andra leksaker som de fick. De flesta leksaker handlade vi på Walmart. Det var verkligen jättebilligt där.

Försökte ta bilder på allt vi köpte, men tror inte att jag fick med allt. Här är Didriks kläder.
 Här är Loves kläder. Han behöver inga kläder, men jag hade lyckats ta med alldeles för lite kläder till honom, så det här var vi tvungna att köpa till honom för att han skulle ha rena kläder på slutet av resan.
Min väska, sminkväska och mobilskal från Michael Kors. Fick inte med plånboken och skorna på bild.
Och så mina fina kläder. Klänningen och den blommiga toppen är från Abercrombie, koftorna från Tommy Hilfiger och polon från Clavin Klein.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar