fredag 10 augusti 2018

USA 2018 - Illinois State Beach Resort

Efter Lincoln Park Zoo åkte vi norrut. Vi körde lite småvägar och fick se väldigt många fina bostadsområden. Synd att vi hade lite bråttom och inte kunde stanna.

Vid 18-tiden kom vi fram till hotellet som jag hade bokat, Illinois State Beach Resort. Det enda hotellet som jag hittade som låg vid Lake Michigans Strand. Vi fick ett stort dubbelrum med två Queen size sängar, typ 140 cm breda.
Första morgonen inledde jag och barnen med en morgonpromenad för att se oss omkring.  Det var väldigt vacker runt hotellet.


   


Efter promenaden mötte vi upp Marcus i hotellets restaurang. Det blev pannkaksfrukost för barnen och frukttallrik för mig och Marcus. 
Efter en frukost på hotellet med vacker utsikt tog vi en kort promenad till hotellet strand. Vattnet i Lake Michigan var glasklart, och lagom avsvalkande.




 Vi åt lunch på hotellets restaurang också. Supergott, men världens största portioner. 
Efter lunch tog vi bilen till nästa strand, bara några minuter bort. Lite finare sand, men mycket mer folk.


 

Vi avslutade dagen med en shoppingutflykt. Mer om det i ett annat inlägg. Gissa om jag älskade vår bil, men kunde få in två uppfällda barnvagnar i bagageutrymmet, plus packning :-)
Dag två inleddes med en löprunda längs med Lake Michigans strand. Härliga vyer.

Efter frukost tog vi en promenad hela familjen. Det var fantastiskt vackert överallt.





Till slut kom vi fram till promenadens mål, en lekpark.




 Efter lunch på McDonalds körde vi lekparkshäng hela dagen, hann med två olika lekparker.








Innan middagen tog jag med mig familjen för lite fotografering. Efter flera försök lyckades vi få till några skapliga bilder.



Middag åt vi på hotellet, med härlig utsikt. Jag och Marcus lyckades faktiskt få massa vuxentid. Tack Ipads för det!


Barnen sov tillsammans i en säng. Det gick jättebra, förutom att Love ramlade ur sängen varje natt. Men vi hade bäddat upp med kuddar så han landade mjukt :-)
Sista morgonen tog jag en promenad åt ett annat håll och det var lika vackert där. Fjärilarna som fanns i parken var galet stora. Svårt att fånga på bild, men jag försökte iallafall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar