tisdag 7 augusti 2018

USA 2018 - Lincoln Park Zoo

Efter sju nätter i West Dundee rullade vi vidare mot nya äventyr bara jag, Marcus och barnen. Vårt första stopp blev Lincoln Park Zoo i Chicago. Vi fick låna Sören och Marilyns minibuss, en Toyota Sienna XLE. Underbart stor bil. Vi älskade den.


Resan dit gick bra, min man är ju kung på att köra bil. Väl där så promenerade vi runt i parken lite. Det var kanonväder. Didrik gillar att fota så han gick bananas med kameran.






Sen var det äntligen dags för parken. Det var en jättefin djurpark och helt gratis.Det fanns massa spännande djur. Favoriten var nog isbjörnarna som busade mitt framför ögonen på oss.












 Till barnens stora lycka fanns det ett litet tåg man kunde åka med. Jag och barnen tog ett varv.







 Vi hittade också en klätterställning inomhus. Det var skönt att svalka sig lite.

Medans Didrik klättrade så tog jag och Love en promenad. Jag hittade en jättefin utsiktspunkt över Chicagos skyline. Även Didrik och Marcus kom dit. Vid det här laget hade Love somnat i vagnen.


Efter 5 timmar i parken åkte vi norrut mot vår nästa destination.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar