onsdag 15 augusti 2018

USA 2018 - Chicago dag 2

Dag två i Chicago inledde jag med att springa längs med Lake Michigan. Så härligt och väldigt peppande med alla andra som var ute och sprang.

Efter frukost på hotellrummet så försökte vi göra en plan för våra dagar i Chicago utifrån allt både vi och Didrik ville göra. Vi kom fram till att det skulle bli billigast och enklast att köpa ett Turistkort, Explorer Pass från Go City. Då ingick 5 valfria attraktioner. Vi bestämde oss för att inleda citysemestern med en båttur, så vi promenerade till Navy Pier igen.
Vi var inte helt överens om vilken slags båttur vi skulle ta. Jag och Didrik ville gärna åka på Chicago River medans Marcus ville åka ut på Lake Michigan. Jag och Didrik vann. Båtturen var superhäftig och guiden jättebra. Turen var på 1 timme och 15 minuter. Lite i längsta laget för barnen, mn det gick ändå relativt bra. Jag älskar verkligen skyskrapor. Trots att vi har varit i många städer med skyskraporslutar jag aldrig att förundras över dem. De är så maffiga.






















 När vi kom iland efter båtturen höll vi alla på att dö av hunger. Det var inga glada miner vill jag lova och massa kö till det mesta. Men vi promenerade några kvarter och hittade en Sub Way att äta på. Efter lite mat i magen blev vi alla gladare och bestämde oss för att spendera eftermiddagen på hotellets pooldäck. Riktigt häfigt att sola och bada bland alla skyskrapor.




 Till middag blev det äkta deep-dish pizza. Det är en speciell pizza som uppfanns i Chicago. Vi åt på Pizzeria Duo. Rekommenderas verkligen!Mysigt och med mycket goda pizzor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar