tisdag 3 april 2018

Tvättstugerenovering

Vår tvättstuga har nästan jämt varit ett stort kaos. Eller hela vår källare är det. En typisk källare alltså. Vår tvättstuga är enorm, vilket så klart är bra, men vi använder den till förvaring också. Själva tvättstugedelen är rätt opraktisk och vi hat sagt länge att vi skulle vilja göra något åt den, men har inte riktigt prioriterat det. Men för någon månad sen började skissa lite på hur jag ville att den ska se ut och började fundera över en budget. När tankarna väl var igång gick det liksom inte att stoppa. Vi bestämde oss för att göra om den nu under påsken, när vi hade massa ledig tid.

Innan vi började var det verkligen kaos. Här är bara bilder på själva tvättstugedelen.



I onsdags kväll började vi med att rensa ut alla saker och flytta över dem till det andra stora rummet i källaren. Snygg grön färg i tvättstugan.


Sen var det dags att måla. Grått golv och vita väggar. Vi köpte färg på Flügger färg. Golvet blev inte riktigt i den nyansen vi ville ha, men det är ju trots allt bara i tvättstugan.








Jag gjorde större delen av målningen, det tycker jag är roligt. Sen var det dags för stommar och vattendragning. 


Och det är ungefär där vi är nu. Tvättmaskinen ska stå till vänster om hon och torktumlaren till höger. I tomrummet mellan skåpen ska mina sex tvättkorgar stå. På väggen bakom mig har vi köpte ett nytt förvaringssystem som jag tror kommer bli jättebra! 
Förhoppningen är att bli färdiga innan söndag. Men vi får se hur det blir med det.

Allt tar ju som vanligt mycket längre tid än vad man har tänkt och allt blir mycket dyrare. Men det kommer bli SÅ bra så det får det vara värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar