torsdag 5 april 2018

Resten av påsken

Det var rikigt härligt att vara ledig massa dagar tillsammans. Men tyvärr var inte Didrik på sitt bästa humör och Love är inte sen att haka på gnäll och protester.

Vädret samarbetade verkligen och solen sken nästan hela dagarna. Jag och barnen var ute mycket, varvat med fix i tvättstugan. 

På påskafton ordnade vi en liten påskmiddag. Vi målade ägg och åt en liten buffé. 





Från vänster: Marcus (med lite hjälp av Love), mitt, Didriks och Loves.

Jag hade även köpt lite nytt påskpynt som gjorde sig fint i vardagsrummet.


På påskdagen träffade vi äntligen familjen Hägg. Vi har inte sets på riktigt sen i september. Det är helt galet. Men varje gång vi skulle ha setts så har någon varit sjuk, men nu ska det bli ändring på det. Barnen lekte så fint tillsammans. Vi var hos dem i över tre timmar och inte ett endaste litet tjafs. 
Jag och barnen hängde ute på eftermiddagen också. På baksidan värmde verkligen solen och barnen lekte snällt tillsammans. 




Sen blev det lite mer bilkörning. Verkligen succéleksaker. Dock tar de ju sjukt mkt plats. De kan inte förvaras utomhus när det är så här kallt.




På kvällen var barnen med nere i källaren. De tittade på varsin IPad och myste under en filt.
Didrik och Nille har verkligen hittat varandra. De myser massor i soffan. Didrik är så klart överlycklig.


Annandag påsk började i mysets tecken för barnen. Marcus höll på i tvättstugan och jag med tvätt på övervåningen. Barnen tittade snällt på film. IPaden är verkligen en bra barnvakt när man behöver ha lugna barn. När de hade sett klart på filmen lekte de i sitt lekrum. Didrik leker massa rollekar som Love hänger med på.


Jag och barnen var ute och åkte bil på förmiddagen och lekte med katten Nitro. På eftermiddagen åkte Didrik och Marcus till Ikea. Jag passade på att njuta av solen medans Love sov. När han vaknade tog jag med honom ut också. 






Vi avslutade påskhelgen hemma hos farmor med supergod mat. Lax till huvudrätt och en fanatiskt god cheesecake till efterrätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar