fredag 20 april 2018

Sälen 2018 dag 7

Sista skiddagen för den här säsongen. Känns riktigt tråkigt. Barnen har verkligen fallit för skidåkning. Så kul!
Jag inledde lördagen med 7 km i längdspåret. Skönt att ha träningen gjord innan resten av Sälen har vakant.



Lördagen bjöd på riktigt varmt väder, och inte speciellt bra åkning, men vi var ute tidigt i backen ändå. 


Didrik har lärt sig att åka ankarlift i skidskolan, coolt. Love fick åka med Marcus. Jag har ju lite liftfobi. Vi kan i stort sett åka i alla slags backar nu. Häftigt.

Vi tog fikapaus på skidlekis. Barnen härjade omkring och jag och Marcus solade. 





Love fick prova att åka lite själv i den enklaste barnbacken. Han kan inte riktigt stanna, men han försöker och svänga kan han, men inte speciellt kontrollerat ännu. Han fortsätter att imponera på oss och alla runt omkring. Han är ju trots allt bara 2,5 år.


Efter lunch åkte mormor och morfar hem. Love sov, Didrik spelade på sin IPad, Marcus åkte ut i backen och jag la mig i en snödriva utanför huset och solade. Fantastiskt härligt. Efter en timme kom Didrik ut med Love och berättade att han hade vaknat. Vi väntade in Marcus och behav oss ut i backen igen, men det var sorbet i backen så vi slog oss ner i tre solstolar på toppen och nöjt av solen och varandras sällskap. Barnen lekte med några andra barn så jag och Marcus fick massa egentid.







Marcus och Didrik tog några extraåk medans jag åkte hem med Love. Han fick åka lift ensam. När vi alla kom hem var vi kvar ute och nöjt av solen och värmen. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar