tisdag 16 augusti 2011

True Love

NU ÄR VI GIFTA!
OCH LYCKLIGARE ÄN NÅGONSIN!

Vår bröllopsdag var perfekt, från det att jag vaknade tills dess att vi gick och la oss.

För min del startade dagen kl 06:30, då gick jag upp och åt hotellfrukost. Sen tog jag en promenad till min frisör, var där 07:15. Alexandra och Lina kom dit 08:00. Vi var klara där 09:30.

Jag sminkade mig på Make Up Store kl 10:00, blev supernöjd.
Klockan 10:50 var jag tillbaka på hotellet. Hann träffa min blivande make en snabbis.

Vid 11:15 kom mamma med blommorna. Wallewin hade gjort ett superbra jobb. Min bukett och tärnbuketterna var finare än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mig.

Vid 11:20 kom Alexandra till hotellet och 10 minuter senare kom vår fotograf Ida Melin. Jag klädde på mig och sen fotade vi några bilder utanför hotellet, vid en byggarbetsplats. De bilderna blev riktigt läckra, vilka kontraster.

Lina kom till hotellet vid 12:15, när hon hade bytt om så åkte vi ut till Oslättfors. Medan vi väntade på Marcus & Co. så fotade Ida mig och buketten. När Marcus, Jens och Hasse kom så drog fotograferingen igång på riktigt. Det var superkul och bilderna blev superbra. Vi fotade fram till 14:40.

Klockan 15:00 ringde kyrkklockorna i Oslättfors Kyrka. Det var en fantastisk känsla att gå fram till altaret tillsammans med Marcus. Vigseln var jättefin, prästen höll ett jättefint och personligt vigseltal! Efter vigseln så väntade gratulationer ute på kyrkbacken. De blåstes såpbubblor, som blev jättefina på alla foton.

Marcus kompis Tim hade varit snäll och lånat ut sin Porsche. Den åkte jag och Marcus mellan kyrkan och Engeltofta. Kan verkligen rekommendera att åka bara ni två från kyrkan. Det var supermysigt.

Våra gäster åkte buss och bil mellan kyrkan och Engeltofta.

Vi anlände till Engeltofta strax efter 17:00. Då bjöds det på bubbel. Vi minglade och fotografen tog några gruppbilder. Hon formerade alla gäster som ett hjärta kring mig och Marcus. Hon tog även en bild på mig med alla manliga gäster, där de kastar upp mig i luften. Hur häftiga bilder som helst. Vi fotade även en del vid ett lusthus vid havskanten.

Klockan 18:00 påbörjades middagen. Personalen på Engeltofta hade gjort ett superbra jobb med alla dekorationer som jag hade lämnat på fredagen. Maten var helt fantastisk, lika så personalen. Alla tal gör mig fortfarande helt varm inombords!

Efter en trerätters middag med två pauser var middagen slut kl 22:30. Då var det dags att kasta buketten. Linda från Norge, Tims sambo, fångade den. Så nu hoppas vi att bröllopsklockorna klingar i Norge inom en snar framtid.

Efter det var det en paus innan tårtan från ICA Maxi rullades ut. Min rosa och vitprickiga tårta var helt underbar och smaken var den bästa! Moussetårta med smak av hallon och passionsfrukt!

Därefter var det dags för brudvalsen. Vi dansade till True Love med Elton John och Kiki Dee. Det gick som en dans på rosor :-) Sen var det fest fram till 02:00. Det var riktigt bra drag på dansgolvet! Vi lämnade festen kl 02:20. Då var det ett gäng som fortsatte festen i en villa på samma tomt som Engeltofta.

Vi fick verkligen vårt drömbröllop! Vi skulle inte ändra på någonting, även om vi fick.
Den 13 augusti 2011 är en dag som jag föralltid kommer att komma ihåg!

Bilder från vår stora dag finns på vår fotografs blogg http://fotografidamelin.blogg.se/ Fler privata bilder kommer att läggas upp här inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar