fredag 5 augusti 2011

8 dagar kvar

Idag har vi varit tillsammans i 4 år. Jag som är paketgalen fick ett par jättefina SNÖ-örhängen och Marcus fick, min vana trogen, en fotobok, med foton från det senaste året.
Jag blir bara lyckligare och lyckligare för varje år som går tillsammans med min älskade.
Trots att det är vår 4 års dag så kunde det ha blivit en mycket dålig dag, men det blev det inte.

Idag fick Marcus ett samtal från guldsmeden som vi lämnade in våra förlovningsringar till för putsning. De hade upptäckt att min ring är trasig, IGEN. Guldet vid stenarna har spruckit. Det är alltså tredje gången ringen går sönder på två år, KATASTROF. När ringen gick sönder förra gången, i slutet av maj, så funderade vi på om vi skulle köpa en ny förlovningsring till mig, men vi blev lite snåla. Så Guldfynd "lagade" min ring. Sedan dess har jag knappt vågat använda den, har varit rädd att den skulle gå sönder igen, och inte hinna bli lagad tills bröllopet. Så nu hände det som inte fick hända. Så här ser den ringen ut.
När Marcus ringde och berättade det här så sa vi direkt att vi ska köpa en ny ring. Självklart vill jag ha en förlovningsring på bröllopet som jag ska ha resten av livet. Jag gick till Hildebrands Guld, guldsmeden som upptäckte att min ring var trasig. Pratade med dem om leveranstid på en ny ring. Och som tur är så har Schalins inte så lång leveranstid på sina ringar. Jag kollade på en massa ringar och hittade en som jag blev kär i. En Schalins Virvla. Jag får den på torsdag. Hildebrands guld är guld värda. Vilken service och vilket engagemang! Och så är jag otroligt lyckligt lottad som har föräldrar som ställer upp i vått och torrt. Här är en bild på vigselringen och den nya förlovningsringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar