fredag 26 augusti 2011

The end of an era! R.I.P PINK SONY T77

Min älskade rosa kamera har troligtvis dött :-( Jag och Marcus låg och myste i en hängmatta över vattnet idag, och så klart skulle jag ha med mig kameran och ta mysbilder, vilket vi aldrig ens gjorde. När jag tröttnade på att ligga där, så klättrade jag ur hängmattan, vilket gör att den snurrar runt, med Marcus och kameran i. Kameran och Marcus hamnar i vattnet :-( Nu ligger kamera på tork i vår bure. Imorrn ska vi göra ett återupplivningsförsöka, men prognosen ser inte lovande ut.

Innan denna tråkiga händelse har vi haft världens bästa dag! På förmiddagen var vi i grottorna där filmen Den blå lagunen spelades in. Det tog ca 30 minuter att åka dit med båt. Det blåste ganska rejält, men vår chaufför visste vad han gjorde. Väl vid grottorna så var det en trappa som ledde ner till den yttersta grottan. Det var sjukt högt i "tak" och galet djupt i vattnet. Om man ville kunde man simma in i en annan grotta, men då var man tvungen att simma under vattnen för att komma in. Och eftersom jag på äldre dar har utveckla en lättare form av klaustrofobi så nöjde jag mig med att vara i den yttersta grottan, men Marcus simmade så klart in. När vi var klara i grottorna så satt det några damer på stranden utanför och sålda lite souvernirer. Såklart så vill vi ju stödja lokalbefolkningen. Marcus köpte ett halsband och jag en super fin sulu (tygstyckte att göra en klänning/kjol av).

Som ni nu märker så har vi hävt Marcus badförbud, så när vi kom tillbaks till vår ö snorklade vi. Den här gången fick Marcus vara chef över kameran och då blev det en aningens bättre bilder :-)

Nu har vi precis njutit av en fantastisk solnedgång. Självklart hade vi kameran i högst hugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar