torsdag 21 april 2016

Emmaljunga City Cross

Välkommen hem vagn nummer 10! Du har redan gjort underverk med Loves sömn.

Jag skrev ju häromdagen att Love sover så dåligt på dagarna och att jag funderar på om det har med den ergonomiska sittdelen i vagnen att göra. I söndags köpte jag en begagnad Emmaljunga City Cross, med en sittdel med plant liggläge. Jag hittade den på en lokal Köp och säljsida. Det är världens fynd, nästan så att jag skäms för att jag fick den så billigt.

Vagnen är från 2013 och i jättefint skick. Jag fick vagnen (chassi och sittdel), en fotsack till sittdelen, regnskydd, ett fårskinn och en Emmaljunga ståbräda i kanonskick för 1000:-. Jag hde kunnat lägga ut vagnen i precis samma skick på Blocket och säkert få 2500:- för den.

Jag har sittdelen på vårt Super Viking chassi och Love sover mycket bättre. Flera dagar nu har han sovit 1,5 timme på förmiddagen.

Sittdelen och fårskinnet ska jag definitivt behålla, ståbrädan har jag lagt ut till försäljning för 350:- och den blir förhoppningsvis såld imorgon. Chassit tror jag att vi behåller över sommaren och säljer till hösten/vintern när det är lite större efterfrågan på chassin med fyra fasta hjul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar