onsdag 6 april 2016

Dagens Didrik 5/4

Imorse gick det så där med lämningen på föris. Han ville inte alls att jag skulle gå, och han grät nästan. 

Idag hämtade jag honom redan kl 12. Jag kom mitt i läsvilan; barnen som inte sover middag myser i soffan med en av fröknarna, som läser böcker. Didrik såg inte mig när jag kom och eftersom de var mitt i en bok gömde jag mig och tjuvlyssnade. Vilken fantastiskt klok liten pojke jag har. Han kopplade det som hände i boken till händelser i hans liv som han gladeligen berättade för fröken och de andra barnen. Jag blev så stolt när jag hörde honom. 

Efter hämtningen så packade vi mormor och morfars bil och åkte med dem till Dalarna. Bilresan gick jättebra. Love sov drygt två timmar. Didrik sov inget, men var nöjd hela tiden. Han pratade på som bara den, om allt och inget. 
Från ingenstans frågade han mig; Mamma, varför tycker inte morfar om snus? Han spottar ju ut det hela tiden. 
Haha, vad svarar man på det?

Didrik älskar att vara här i Dalarna och har sett fram emot resan länge. Det första han alltid gör när han kommer hit är att be mormor ta fram alla leksaker som finns här. De flesta är arvegods efter mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar