söndag 17 april 2016

Babysim fortsättningskurs 1 & 2

I torsdags var jag och Love på babysim igen. Fortsättningskursen började förra veckan, men då var ju vi i Dalarna så vi ska ta igen den gången nån annan vecka.

I torsdags fick vi öva på dyk utan kommando. Love fick vara hos instruktören och jag stod nån meter ifrån och ropade på honom. Han dök då självmant till mig. Det gick hur bra som helst.

Han fick även prova att flyta med runda armpuffar. Han flöt på både mage och rygg. Vi övade balans genom att sitta på en flytmadrass och även på att sitta på madrassen och hoppa i självmant, fast när jag sa åt honom att han fick. Det var den enda övningen som var lite svår för honom. Han sitter inte tillräckligt stabilt änu för att kunna kontrollera sig på det sättet.

Hur som helst så var det jätteroligt att vara tillbaka på babysimmet igen. Love verkade älska det, trots att det blev lite tokigt med sömn och mat innan.

Det märktes en jätteskillnad på hur Love var i vattnet mot förra gången vi var där. var mycket mer stabil och mer nyfiken på allt runtomkring.

Babysimmet är ganska dyrt 1200:- för åtta gånger, men jag tycker verkligen att det är värt varenda krona.

Här är några bilder som togs i slutet av förra kursen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar