måndag 6 oktober 2014

Dagens Didrik 5/10

Nu är lilleman både feberfri och sover normalt. Vi är ju rätt bortskämda med att få sova hela nätter sen väldigt länge tillbaka. När vi då inte får sova så kommer sömnbristen som en chock. Gud vad jag har sovit de senaste dagarna. Visste jag inte bättre skulle jag nästan tro att jag var gravid igen, men den risken/chansen är minimal.

Idag har vi mest varit hemma. Mamma har varit här och hjälpt till med plantering av blommor. 

Didrik sov middag i 2 timmar, det hör inte till vanligheterna. På föris sover han ungefär 1 timme, sen vaknar han av sig själv.

Nu när lilla D har varit sjuk så har han ätit bedrövligt dåligt. Det enda som verkligen har funkat är välling. Det har nästan inte spelat någon roll vad vi har bjudit honom på. Inte en glass var någon höjdare. Det gick några tuggor, sen ville han inte ha mer. Men ikväll åt vi pannkaka och herregud vad han åt. 1,5 pannkaka slukade han.

Ikväll ville jag klä upp honom lite, det är så sällan sådana tillfällen ges nuförtiden. Det blev ett par gröna slim-jeans och en fin rugbytröja. Byxorna är ett begagnatköp och tröjan ett arvegods. Han blev SÅ fin och tuff. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar