söndag 19 oktober 2014

Dagens Didrik 18/10

Sovmorgon för min del idag, men inte för resten av familjen. Didrik vaknade redan kl 6:15, inte så vanligt nu för tiden. Jag sov till strax innan 8, Gud så skönt det var. 

Jag hade sett fram emot att gå på familjegympa med lilla D, men det visade sig att han hade blivit rätt täppt under natten, så vi tog det säkra före det osäkra och hoppade över den här gången. 

På förmiddagen var vi i Boulognern med Didriks farmor och farfar. Didrik hade jätteroligt i alla klätterställningar. Det var riktigt kyligt ute idag, så Didrik fick inviga sina fodrade allväderstövlar. De var lite klumpiga, men det stoppade inte lilleman från att fara runt som en liten vilde. 

Didriks språkutveckling går framåt mas en rasande fart. Helt plötsligt har han lärt sig att räkna till åtta. Vi räknar alltid trappsteg i trappen här hemma och nu kan han själv. Han har lite svårt med tre, men resten kan han. Jag är så sjukt fascinerad och stolt! När man frågar hur gammal han är svarar han två. 

Ikväll har Marcus varit på ölprovning. Jag och Didrik har haft en lugn och skön hemmakväll, med en del hemmafix, bland annat dammsugning och märkning av kläder. D somnade redan vid 19:20 så jag fick massa egentid i soffan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar