söndag 19 oktober 2014

Dagens Didrik 19/10

Imorse tyckte Didrik att det var morgon redan kl 5:12. Det tyckte inte jag. Som tur var hade han ro att ligga kvar i sängen till 7. Vi myste och tittade på film.

Didrik var rätt missnöjd på morgonen och kändes varm så jag tog febern, som visade 37,7 redan kl 8:30. Trodde förstås att det var något på g, så jag ställde in förmiddagens playdate och eftermiddagens shoppingdate. Men efter att Didrik hade ätit en rejäl lunch och sovit 2,5 timme så var temperaturen nere i 37,0 och han var nöjd och glad. Håller tummarna för att det inte blir något mer.

Dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig. Eftersom jag var vaken så tidigt så sov jag en timme på eftermiddagen. Det enda vi hann med idag var att storhandla och springa. Didrik var jätteduktig i affären. När vi kom in så ville han åka karusellbilen. Jag sa att han fick åka efter att vi hade handlat om han var en duktig kille i affären. Och jag tror faktiskt att han förstod. Han var snäll, lugn och tyst hela tiden i affären och hjälpte snällt till med självscanningen. 

Jag skriver det nästan varje dag nu, men jag är så imponerad över hur han utvecklas. Både med talet och hur mycket han förstår och hur han leker. Han har gått på förskolan i två månader nu och det är en helt annan kille.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar