tisdag 14 oktober 2014

Dagens Didrik 13/10

En pigg och glad kille som gick till föris idag. Marcus lämnade och jag hämtade.

Idag har Marcus åkt till Estland. Som tur var är mamma och pappa här och hjälper mig.

Ikväll har det nämligen varit första föräldramötet på föris. Det var en bibliotekarie där och informerade, sen kom en sjuksköterska från smittskyddsenheten och pratade om hur man bäst skyddar sig mot alla sjukdomar som går. Efter det fick vi höra vad som händer under hösten på föris och hur de arbetar med t.ex. genus och tecken. Jag är fortfarande så himla tacksam att förskolan finns och jag tycker att de gör ett kanonjobb. Vi är supernöjda med Myrbackagården och Didrik verkar trivas som fisken i vattnet. Snart har han gått där i två månader och inte en enda gång har jag känt ett endaste tvivel över att lämna honom där. Jag fotade en teckning som Didrik har gjort; röd med massa glitter. Det är mammas pojke det. 

Föräldramötet höll på i två timmar. Jag kom hem 19:45 och då var lilla D fortfarande vaken. Dock somnade han rätt fort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar