torsdag 16 oktober 2014

Dagens Didrik 15/10

Min mamma och pappa är verkligen helt fantastiska. Imorse kom de hit 6:30 så att  jag skulle kunna åka till jobbet i tid. Så klart hade jag kunnat både lämna och hämta Didrik, men det blir lite tokigt att ta bort ännu mer tid när jag redan jobbar deltid. Och jag har väldigt mycket att göra på jobbet så det var skönt att komma dit i tid. Lämningen hade inte varit några problem. 

När jag hämtade honom pratade jag lite med en av pedagogerna och hon berättade att det är så roligt att se hur Didrik utvecklas från dag till dag. I början ville han mest leka själv, men nu är han med och leker med de stora barnen och de pratar med varandra och säger varandras namn. Jag blev helt varm i mammahjärtat när hon sa så. 

På eftermiddagen tog vi en snabb promenad med Valentins mamma. Sen kom Johanna, Doris och Hedvig och hälsade på. Vi var i stora lekparken i området och lekte. Didrik lyckades tamla nerför den stora rutschkanan. Det gick ganska bra. Han blev nog mest rädd, men började blöda lite på läppen, fick en bula i pannan och hela munnen full ned grus. Men inte stoppade det honom. Några minuter senare åkte han igen som att det aldrig hade hänt. 

Doris och Didrik lekte massor tillsammans, det var så roligt att se. Han var också jättesnäll mot Hedvig.

Ikväll var planen att Didrik skulle vara vaken tills Marcus kom hem, men kl 19 grät Didrik och sa sova vagnen flera gånger. Då var det dags att lägga honom. Men i sängen ville han inte lägga sig, så det blev en kvällspromenad ikväll också. 

Han säger fler och fler två-ords-meningar. Det är ju så roligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar