tisdag 30 januari 2018

Magsjuka igen

Barnen var ju hemma en vecka från förskolan efter magsjuka och feber. Sen hann de gå fyra dagar innan det var dags igen. Jag tyckte att Love var lite konstig på onsdag kvällen när jag skulle lägga honom. Han ville inte alls somna, och när jag frågade om han hade ont nånstans pekade han på magen, men skrattade han sitt busiga skratt. Han sov hela natten och på torsdag morgon var allt som vanligt. 




Han gick på föris på torsdagen och när Marcus hämtade hade magsjukelappen kommit upp igen. De sa även att det hade varit bönor i lunchen och att många barn hade blivit pruttiga. Inget mer med det. Love och Marcus var på gympa. När de kom hem märkte jag direkt att Love inte var sig själv. Han gick runt och smågnällde och jag sa att jag trodde att han hade ont i magen. När Marcus åkte och hämtade Didrik på gympan så satte jag mig på golvet med Love och då kräktes han, på mig. Sjukt äckligt, men man har blivit ganska härdad efter tre magsjukor på en månad. 

Jag var helt säker på att jag skulle bli smittad den här gången, men inget hände under natten och när Love vaknade var han precis som vanligt och ville äta frukost. Vi stannade hemma hela familjen. Jag jobbade på förmiddagen och Marcus på eftermiddagen. Love var precis som vanligt, bajsade normalt på eftermiddagen och ingen annan kände något. Barnen lekte inne på förmiddagen och Vi tog oss ut på eftermiddagen. 









Kvällen avslutades med fredagsmys i bion. Love hade inte sovit middag och slocknade redan kl 18:50 i biostolen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar