onsdag 3 januari 2018

2017 - en sammanfattning

Gjorde du något 2017 som du aldrig har gjort förut?
Att ha två barn på förskolan är en helt ny upplevelse, med allt vad det innebär. Det är både positivt och negativt. Det positiva är att båda två utvecklas enormt mycket, får kompisar och får sakna varandra, oss föräldrar och vi dem. Det negativa är stressen och alla sjukdomar. 




Genomdrev du någon stor förändring?
Den största förändringen var definitivt att börja jobba igen efter 14 månaders föräldraledighet. Våren och sommaren gick väldigt bra. Då var Marcus hemma med barnen och jag kunde fokusera helhjärtat på jobbet. Under hösten har det varit väldigt stressigt.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, men inte så många.

Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas?
Oj, svårt. Det skulle vara Loves födelsedag som vi firade på Cypern. Det var verkligen en speciell födelsedag för vår minsting.







Vilka länder besökte du?
det blev ett riktigt bra resår även i år. Vi inledde starkt med en parresa till Mallorca, Spanien, där vi gick på ett fantastiskt bröllop. Två månader senare tog vi med oss barnen och åkte till Italien. Närmare bestämt Sardinien. Vi hade en fantastisk vecka i monstervärme. Två månader senare åkte vi på den årliga resan till Cypern. Lika underbart som alltid. Och sist men inte minst åkte vi på kompisresa till Dublin, Irland. En härlig weekend till en europeisk storstad som imponerade på oss alla.





Sardinien








Cypern







Dublin








Bästa köpet?
Bortsett från resorna så tror jag att det är min Michael Kors väska. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina fina killar som mer och mer hittar varandra i leken och att se syskonkärlen växa sig ännu starkare. 




Saknar du något under år 2017 som du vill ha år 2018?
Mer lugn och ro och mer tid tillsammans med min man. Nu när källaren snart är färdigrenoverad hoppas jag att vi hittar mer tid för varandra. 

Vad önskar du att du gjort mer?
Bortsett från att umgås med min man så önskar jag att jag hade tid och ork att lägga på hem och trädgård. Gillar verkligen när det är rent och fint och iordningplockat, men det är massa annat som alltid kommer i vägen.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat. Det känns som att hela hösten har bestått av massa stress. För mycket att göra på jobbet, mycket VAB, för mycket aktiviteter med barnen och mycket annat inplanerat i kalendern. 



Favoritprogram på TV?
Har helt ärligt inte haft speciellt mycket tid att titta på TV, men under hösten har jag följt mina årliga realityprogram; Bachelor, Idol och Bonde söker fru. 

Bästa boken du läste i år?
Tror att jag bara har hunnit med att läsa en bok i år, tråkigt nog och det var De sju som såg av Denise Rudberg och den var riktigt bra. 

Största musikaliska upptäckten?
Chris Kläfford som vann Idol 2017

Vad var din största framgång på jobbet 2017?
Väldigt svårt att säga en specifik sak, men det har nog varit det bästa jobbåret någonsin. Dock tog all VAB under hösten ner känslan lite. 

Största framgång på det privata planet?
Att vi har fått lite mer rutin som tvåbarnsföräldrar. Nu för tiden är det aldrig några större problem med barnen. Visst bråkar de och trotsar, men det rullar ändå på.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Var nog gladare, men betydligt mer sliten, åtminstone nu under hösten.

Vad spenderade du mest pengar på?
Vårt biorum i källaren, som aldrig blir klart. Men nu börjar vi faktiskt se ljust i tunneln och kan använda det. 

Något du önskade dig och fick?
Mer balans i livet. 2016 handlade det mesta om barnen, men i år har jag fått mer harmonisk familjetid, mer tid för träning och mer tid för vänner.


Något du önskade dig och inte fick?
Tror faktiskt inte det

Vad gjorde du på din födelsedag 2017?
Firade tillsammans med familjen. 

Vem saknade du?
Mina vänner i Stockholm (verkar vara mitt standardsvar). I år har jag varit jättedålig på att vara i Sthlm. Men snart blir det ljusare och friskare tider, då SKA jag åka ner oftare.

Mest stolt över?
Mitt rekord på milen.

Högsta önskan just nu?
Att barnen ska vara mer friska det här året. Och att Love lär sig att prata mer. Det börjar märkas mer och mer att han börjar bli frustrera när han inte kan göra sig förstådd. 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Stressa mindre. Det har lugnat ner sig på jobbet. Vi har lagt om schemat för barnens aktiviteter och så ska jag försöka prioritera bland allt roligt som man vill göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar